vrijdag 30 oktober 2009

Blog over niets specifieks

Dit is een blog over niets specifieks. Succesvolle blogs gaan wel over iets specifieks, want dat trekt een specifiek publiek met die specifieke interesse. Maar dit blog dus niet. Dat komt omdat ik niet over één onderwerp kan bloggen. Ook moet ik er niet aan denken verschillende blogs te onderhouden met alle een vast thema. Want ik ben zelf niet themavast. Voor je het weet zit ik met vijftig halflege blogs. Was het een aantal jaren geleden nog duiken, zeilen, stacaravan, websites bouwen. Tussendoor zat nog zeekajakken en fietsen en momenteel gaat het over afvallen, mode (ik moet mijn hele kledingkast opnieuw vullen dus ben tijdelijk bovenmatig geïnteresseerd in mode), Wii, World of Warcraft, social media, pianospelen en Android. Sommige interesses blijven jaren (duiken, WoW), andere zijn kort (zeilen, kajakken). Ik zie ook weer nieuwe hobby's en interesses aan de horizon verschijnen zoals motorrijden, duurzaamheid. Waarschijnlijk heeft dit te maken met mijn journalistieke achtergrond. Een journalist moet van heel veel onderwerpen een beetje weten. Net genoeg basiskennis om een onderwerp goed te kunnen onderzoeken. En nieuwsgierig zijn, van alles het fijne willen weten. Vandaar dat dit een blog is over niets specifieks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten