donderdag 7 oktober 2010

Myst op iPad

Het spel Myst is nu verkrijgbaar voor iPhone en dus ook voor iPad in de iTunes-store. Het is een spel uit 1993 maar wat mij betreft nog steeds ongeƫvenaard. De bijzondere steampunk-achtige sfeer en de onheilspellende geluiden, maken van Myst een bijzondere wereld om in op ontdekking te gaan. Myst plaatst de speler in de rol van een vreemde in een vreemde wereld. Je moet zowel je ogen als je oren goed gebruiken in dit spel. Alleen zo kan je de mysteries van Myst oplossen en de andere werelden ontdekken.

Myst is een point-and-click spel, dat gemaakt lijkt voor de iPad. De 3D-graphics zijn wat verouderd, maar omdat de sfeer van het spel zo mooi is, kijk je daar al gauw doorheen. Dit spel van 1993 tot 2002 het best verkochte ter wereld was. Als je het nog niet kent, is dit je kans om het alsnog te ontdekken.

Tip: gebruik een goede koptelefoon bij dit spel omdat geluid belangrijk is bij het ontrafelen van de mysteries. Ook zul je een pen en notitieblok bij de hand moeten hebben om de aanwijzingen die je vindt te noteren.


1 opmerking:

  1. Hoi Belle,

    ik hoop dat je dit leest, want ik kan geen mail of telefoonnummer van je vinden. Ik ben student aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Ik zou graag contact met je willen opnemen omdat ik je graag wil interviewen.
    Het is vanuit een opdracht voor school en gaat over de tijd die oudstudenten hebben gehad op de SvJ. Ik hoop dat je hieraan wil meewerken.
    Je mag me mailen op: rianne.heus@student.hu.nl.

    mvg, Rianne Heus

    BeantwoordenVerwijderen