vrijdag 30 oktober 2009

Afvallen met eiwitdieet: 21 kilo in 3 maanden

Op 5 juli 2009 zijn mijn man en ik aan het eiwitdieet begonnen. Hetzelfde dieet waarmee Erica Terpstra en Annemarie Jorritsma ook vele kilo's verloren. In slechts drie maanden tijd verloren wij allebei ongeveer 22 kilo. Ik ging van broeksmaat 48 naar 36. Van jeansmaat 36 naar 29. Van XXL naar S. Van BH-maat 80D naar 75C. Van BMI 26 naar 19. Van 83,5 naar 61,5 kilo. Het eiwitdieet werkt dus. Wij vonden het 't makkelijkste dieet van de wereld (geen honger, je mag alleen zakjes dieetvoedsel, multivitaminen- en kaliumpillen, groenten en sla eten. En alleen koffie, thee en water drinken, uiteraard zonder suiker of melk). Verder mag niks. Geen wortelen, fruit, joghurt, brood, aardappelen, zoetzure augurken of rijst. Geen frisdrank, jus d'orange of melk. Maar wel snel resultaat, wat zeer bemoedigend werkte. Ook het verplichte halfuur per dag bewegen begon zoden aan de dijk te zetten: een verbeterde conditie en een gestroomlijnder lichaam. Een aanrader dus. Maar: een vriend die we aanstoken wegens het niet-te-missen resultaat is inmiddels gestopt (16 kilo in 10 weken met heel vaak overtreden van de dieetvoorschriften) en we kregen ook vaak als reactie van mensen: "ik zou best iets willen afvallen, maar ik heb het er niet voor over dat ik mijn biertje/chips/cola/lekkers moet laten staan". Kennelijk komt er dus toch wat discipline bij kijken (zo hebben wij niet één keer tegen de regels gezondigd) en mogen we trots zijn dit volgehouden te hebben.

Waar je tegen moet kunnen is dat werkelijk íedereen zich bemoeit met jouw gewicht ("zou je niet eens stoppen?", wat je eet ("loopt ze weer met haar shaker"), je nieuwe kleding ("welke maat heb je nu aan?") en je gezondheid ("eet je wel fruit?").

Voor meer informatie over het eiwitdieet zie: www.almerevaltaf.nl en www.sanaslank.nl.

PS: Inmiddels heb ik een maand geleden het dieet afgebouwd. Momenteel blijf ik redelijk op gewicht, wel moet ik oppassen dat ik niet verder afval. Hiervoor hou ik een paar zelf samengestelde regels aan, geput uit het hylarische boekje "Skinny Bitch" en de informatie van het Voedingscentrum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten