vrijdag 30 oktober 2009

Op gewicht blijven

Regels die ik toepas na het eiwitdieet om op gewicht te blijven:
  • Zes eetmomenten per dag: ontbijt - tussenmaaltijd - lunch - tussenmaaltijd - diner - dessert.
  • Nog steeds 1,5 liter water per dag (los van koffie en thee zonder suiker en melk)
  • Zo min mogelijk suiker (alleen natuurlijke suikers zoals in fruit en ongezoete jam van natuurvoedingswinkel)
  • Geen melkproducten (alle melkproducten vervangen door sojaproducten)
  • 75 gram basmatirijst per persoon of 100 gram volkorenpasta
  • Alleen volkorenbrood, roggebrood of zuurdesembrood. Dus geen 'bruin' brood. Liefst ongesneden brood zodat je lekkere dikke plakken kunt snijden.
  • Mager beleg: rookvlees, kipfilet, 30+ kaas, Tartex, ongezoete jam.
  • Halfuur per dag trainen op de Wii (My fitness coach, Active Personal Trainer, Fit Plus) en uur wandelen per dag (halfuur lopen in pauze en op en neer naar station 2x15 minuten).
  • Als snack alleen noten, zure augurken, radijs, kleine tomaatjes, stuk fruit
  • Twee keer per week vis of garnalen, minimaal 150 gram
  • Nooit 'mystery meat' eten: dus alle 'vlees' vermijden dat maar voor circa 85% uit vlees bestaat zoals worst, gehakt, hamburgers, tartaar, etc.
  • Absoluut geen snoep, koek, taart, ijs, pudding, chips, zoutjes, muëslirepen, etc.
  • Geen honger hebben. Bij het negeren van het hongergevoel gaat je lichaam op spaarstand verbranden en dat wil je voorkomen.
  • Met aandacht en langzaam eten (bewust zijn van wat je eet en je verzadigingsmoment).
Dit alles met het idee: niet vullen maar voeden, dus met andere woorden: wat je eet moet voedingswaarde hebben, iets bevatten waar je lichaam iets aan heeft. Enige uitzondering die ik wel eens hier op maak is light frisdrank. Dat bevat niets goeds voor je lichaam maar er zitten gelukkig ook nauwelijks caloriën in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten